Fabryczna instalacja LPG już od 2000 zł* dostępna dla Clio i Captura.

RENAULT Z FABRYCZNĄ INSTALACJĄ LPG

Silniki LPG

Bez wychodzenia z domu

Skontaktuj się z nami i sprawdź bez wychodzenia z domu szeroką gamę modeli Renault z fabryczną instalacją LPG do natychmiastowego odbioru. Nasz doradca handlowy zaprezentuje wybraną przez Ciebie ofertę oraz pomoże w załatwieniu wszelkich formalności.

W atrakcyjnej ofercie

Renault z fabryczną instalacją gazową LPG jest teraz dostępna od ręki. Zapytaj również o możliwość skorzystania z usługi door-to-door, dzięki której dostarczymy Twoje nowe auto pod wskazany adres.

W elastycznym finansowaniu

Oferujemy szeroką gamę finansowania dostosowanego do Ciebie. Wybierz kredyt EASY BOX z atrakcyjną ratą!

Z finansowaniem dla biznesu

Zastanawiasz się nad samochodem dla Twojej firmy? Wybierz niezawodne i nowoczesne modele Renault i skorzystaj z leasingu od 102%, w którym dostosujesz wysokość spłat do swoich możliwości.

NASZE ROZWIĄZANIA ZAPEWNIAJĄCE WIĘKSZE OSZCZĘDNOŚCI

W Renault liczą się najnowocześniejsze rozwiązania.

Silniki z instalacją LPG

Renault oferuje dynamiczny silnik TCe 100 z fabryczną instalacją LPG na modelach Clio i Captur. Wybierając to rozwiązanie, wybierasz bezpieczną, sprawdzoną i oszczędną technologię. Paliwo to jest pochodną ropy naftowej i gazu ziemnego.
LPG magazynowane jest w odpowiednim zbiorniku w samochodzie w postaci ciekłej, a następnie jest ponownie rozprężane przed spaleniem w komorze silnika.
Instalacja LPG stanowi w użytkowaniu alternatywę dla silników benzynowych i jest bardziej konkurencyjne pod względem kosztów użytkowania. LPG to również rozwiązanie bardziej przyjazne dla środowiska – emisja CO2 jest do 10% niższa niż w przypadku pojazdu napędzanego benzyną.

* Oferta Captur z fabryczną instalacją LPG za 2000 zł stanowi dopłatę w cenie katalogowej wersji z silnikiem TCe LPG 100 w porównaniu do wersji TCe 90. Oferta Clio z fabryczną instalacją LPG stanowi dopłatę w cenie katalogowej wersji z silnikiem TCe LPG 100 w porównaniu do wersji TCe 90 w wysokości 3000 zł pomniejszoną o rabat dodatkowy w wysokości 1000 zł brutto.

Prezentowane w serwisie zdjęcia modeli pojazdów i akcesoriów mają charakter poglądowy. Kolory i niektóre zewnętrzne lub wewnętrzne elementy mogą różnić się od rzeczywistych. Parametry techniczne, wyposażenie, ceny i specyfikacja pojazdów, a także ceny części zamiennych i akcesoriów oraz koszty usług serwisowych, mogą ulegać zmianom i są aktualizowane. Podane w serwisie informacje nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 i kolejnych Kodeksu cywilnego, a także nie stanowią zaproszenia do rokowań. Indywidualne uzgodnienie właściwości, specyfikacji i ceny pojazdu, części zamiennych lub akcesoriów oraz czasu i sposobu ich dostawy następuje w umowie zawieranej u Autoryzowanych Partnerów.

O PALIWIE LPG

Czym jest LPG?

LPG –Liquified Petroleum Gas – to paliwo stanowiące mieszaninę propanu i butanu wytwarzane pod ciśnieniem. W procesie produkcji zmienia ono stan skupienia, przechodząc ze stanu gazowego w ciekły, dzięki czemu zmniejsza swoją objętość, ułatwiając transport i dystrybucję.
Gaz LPG pozyskiwany jest w 30% w procesie rafinacji ropy, w 70% zaś ze złóż gazu ziemnego i odwiertów ropy naftowej.
Pod względem ekonomicznym i ekologicznym LPG posiada przewagę nad benzyną i olejem napędowym, dlatego znajduje zastosowanie w przemyśle i motoryzacji.

Jak to działa?

Samochody wyposażone w instalację LPG to nie hybrydy, lecz pojazdy z dwoma układami zasilania paliwem, posiadające dwa niezależne zbiorniki (zbiornik LPG i benzyny), które mogą wykorzystywać którekolwiek z paliw do napędzania silnika.
Zbiornik na gaz LPG zwykle zajmuje miejsce koła zapasowego, dzięki czemu nie zmniejsza pojemności bagażnika.
Samochód uruchamia się automatycznie w trybie zasilania benzyną, ale w dowolnej chwili i po osiągnięciu przez silnik określonej temperatury kierowca może przy pomocy przełącznika zmienić zasilanie na gazowe.

POZNAJ WSZYSTKIE KORZYŚCI LPG DLA CIEBIE I DLA ŚRODOWISKA.

Bezpieczeństwo

Zbiornik LPG wykonany jest ze stali o wysokiej wytrzymałości, a grubość ściany zbiornika jest 6-krotnie większa niż w klasycznym zbiorniku.
Wyposażony jest w 5 podzespołów podnoszących bezpieczeństwo użytkowania: zawór zwrotny, zawór napełniania z ogranicznikiem (do 70 – 80% objętości zbiornika), zawór ograniczający przepływ, elektrozawór i zawór bezpieczeństwa.

Gwarancja

Silnik z fabryczną instalacją LPG – dokładnie tak jak silniki benzynowe i diesla– korzysta z tej samej gwarancji fabrycznej 3 lata / 100 000 km.W przypadku montażu instalacji LPG przez firmę zewnętrzną samochód automatycznie traci gwarancję fabryczną.

Serwis

Program serwisowy aut z fabryczną instalacją LPG jest taki sam jak dla samochodów benzynowych i jest realizowany podczas zwykłych przeglądów serwisowych (według częstotliwości określonej przez producenta). Klienci, który kupili samochód z fabryczną instalacją LPG mogą korzystać z tych samych ofert promocyjnych na przeglądy serwisowe co klienci, którzy wybrali inny silnik.
Wyższa trwałość silnika: zasilanie LPG jest czystsze, a paliwo dopala się w całości, nie pozostawiając produktów spalania, co wydłuża żywotność oleju smarującego i jednostki napędowej.

Zasięg i oszczędności

Samochody z instalacją LPG cechuje większy zasięg, ponieważ wyposażone są w dwa zbiorniki paliwa.
Gaz LPG to także paliwo tańsze – jego średnia cena jest o ok. 50%* niższa od benzyny i o ok. 40%* od oleju napędowego. à Gaz LPG to także paliwo tańsze – jego średnia cena jest o ok. 46%* niższa od benzyny i oleju napędowego.

* Źródło: portal e-petrol, czerwiec 2020.

Świadomość ekologiczna

Paliwo LPG nie zawiera benzenu i nie emituje cząstek stałych. W porównaniu z paliwem konwencjonalnym LPG znacząco ogranicza ilość zanieczyszczeń (tlenki węgla – CO, dwutlenki węgla – CO2, węglowodory – COX itp.).
Spalanie gazu LPG zmniejsza o ok. 70% emisję tlenków azotu NOX i o 99% w porównaniu do innych typów paliwa. Silnik z instalacją LPG pracuje także o 50% ciszej niż jednostka Diesla.
Jeżeli zgodnie z celem na rok 2020 liczba pojazdów wyposażonych w instalację LPG będzie stanowić 10% ogółu samochodów w Europie, ograniczymy emisję CO2 do atmosfery o 350 milionów ton.

Kalkulator LPG

LPG – NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

JAKIE JEST SPALANIE I ZASIĘG SAMOCHODU Z INSTALACJĄ LPG?

Gęstość gazu jest niższa niż gęstość benzyny w tej samej jednostce objętości, dlatego zużycie paliwa gazowego jest o 10-20% wyższe.
Ponadto zbiornik paliwa LPG jest mniejszy (np. w modelu Clio to 32 l gazu w porównaniu do 39 l benzyny), dlatego zasięg pojazdu poruszającego się z LPG wynosi 200-300 km i do 1 200 km przy obu formach zasilania.

JAKIE PROBLEMY MECHANICZNE MOGĄ WYSTĄPIĆ W POJEŹDZIE LPG?

W przypadku awarii silnika z instalacją LPG należy dokonać przeglądu wtryskiwaczy czy pompy gazu. Instalacja LPG jest instalacja dodatkową, której awaria nie powinna unieruchomić samochodu. Samochód wtedy może być napędzany tylko benzyną.

CZY LPG WPŁYWA NA ŻYWOTNOŚĆ SILNIKA?

Tak – w sposób pozytywny. Spalanie LPG jest czystsze, dzięki czemu olej silnikowy dłużej zachowuje swoje właściwości, a wyższa liczba oktanowa przekłada się na lepszą kulturę pracy jednostki napędowej. Obie zalety pozwalają silnikowi LPG osiągnąć żywotność porównywalną z silnikiem Diesla.

CZY INSTALACJA LPG STWARZA ZAGROŻENIE WYBUCHEM?

Nie. Zbiornik LPG wytwarza się z wytrzymałej stali, sześciokrotnie grubszej niż w zbiorniku konwencjonalnym. Nad bezpieczeństwem czuwa dodatkowo 5 podzespołów: elektrozawór odcinający dopływ paliwa, zawór ograniczający stopień napełnienia zbiornika do 80% objętości, zawór upustowy, zabezpieczenie temperaturowe i zawór bezpieczeństwa.

CZY ZBIORNIK LPG ZWIĘKSZA MASĘ POJAZDU?

Zbiornik LPG powoduje wzrost masy pojazdu. W przypadku Renault Clio jest to przyrost o 62 kg, a w przypadku Renault Captur o 57kg , który nie wpływa znacząco na osiągi samochodu.

CZY ZBIORNIK LPG OZNACZA UTRATĘ PRZESTRZENI BAGAŻOWEJ W SAMOCHODZIE?

Nie, ponieważ zbiornik montowany jest w miejscu na koło zapasowe. Koło zapasowe zastępuje się zestawem naprawczym nie tracąc potrzebnej przestrzeni bagażowej.

CZY ODCZUWA SIĘ RÓŻNICE W PROWADZENIU POJAZDU ZASILANEGO LPG I BENZYNĄ?

Sterowniki LPG otrzymują instrukcje od sterowników wtrysku benzynowego. Dzięki połączeniu ze sterownikiem wtrysku benzyny sterownik LPG odczytuje odpowiednie wartości, wyłącza wtryski benzynowe i uruchamia w ich miejsce wtryski gazu.
Jeżeli układ LPG działa sprawnie, różnice w prowadzeniu pojazdu zasilanego gazem lub benzyną powinny być niewyczuwalne.

ZADZWOŃ