DACIA ECO-G: SAMOCHÓD DWUPALIWOWY LPG & BENZYNA WEDŁUG DACII

Czy istnieje silnik, który pogodzi wszystkie potrzeby? Odpowiedzią są nasze samochody dwupaliwowe na benzynę i LPG. Przystępna, łatwa w użytkowaniu i niezawodna technologia samochodu Dacia ECO-G.

+60% oszczędności paliwa w porównaniu z równoważnym silnikiem benzynowym

+10% wydajności dzięki 170 Nm przy 2000 obr/min

+60% autonomii dzięki dwóm zbiornikom LPG i benzyny

-10% emisji CO2 vs. równoważny silnik benzynowy

ECO-G: CO TO JEST?

NASZA TECHNOLOGIA DWUPALIWOWA W SZCZEGÓŁACH

ECO-G to nazwa nadana silnikom dwupaliwowym benzyna i LPG (Liquefied Petroleum Gas – skroplony gaz ropopochodny). Paliwo LPG jest mieszaniną propanu i butanu, którego system wtryskowy jest dołączony do istniejącego silnika benzynowego. Jego wykorzystanie wymaga zastosowania specjalnego zbiornika (pojemność bagażnika pozostaje identyczna), umożliwiającego przechowywanie sprężonego gazu w postaci płynnej oraz niewielkiej modyfikacji instalacji zasilania silnika. Montaż instalacji realizowany jest bezpośrednio w fabryce.

Dzięki 10-letniemu doświadczeniu na rynku LPG, możemy zaproponować kompletną gamę samochodów wyposażonych w silnik LPG. Zatem nic dziwnego, że Dacia zajmuje 1. miejsce w sektorze napędów LPG, z jednym samochodem na trzy sprzedane w 2019 roku!

Jak to działa?

Działanie jest bardzo proste! Przełączanie z benzyny na LPG i odwrotnie odbywa się na 2 sposoby: ręcznie lub automatycznie (gdy zbiornik LPG jest pusty). Specjalny wskaźnik pozwala kontrolować poziom zbiornika LPG oraz sprawdzić pozostały zasięg. Wisienka na torcie? Napełnianie zbiornika jest proste i szybkie. Trwa zaledwie 2 minuty!

ZALETY SAMOCHODÓW DACIA ECO-G

Technologia ekonomiczna…

Silniki LPG Dacia są przystępne i bez zbytku. Skorzystaj z konkurencyjnej ceny oraz bezkompromisowej technologii i zmniejsz swoje wydatki na paliwo.

… bezpieczna…

Silnik z fabryczną instalacją LPG – dokładnie tak jak silniki benzynowe i diesla– korzysta z tej samej gwarancji fabrycznej 3 lata / 100 000 km. W przypadku montażu instalacji LPG przez firmę zewnętrzną samochód automatycznie traci gwarancję fabryczną.

… i łatwa w użytkowaniu!

Tankuj LPG równie łatwo jak benzynę. Dzięki przełącznikowi, przechodzenie z trybu benzynowego na LPG jest dziecinnie proste!

Kalkulator LPG

LPG – NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

JAKIE JEST SPALANIE I ZASIĘG SAMOCHODU Z INSTALACJĄ LPG?

Gęstość gazu jest niższa niż gęstość benzyny w tej samej jednostce objętości, dlatego zużycie paliwa gazowego jest o 10-20% wyższe.
Ponadto zbiornik paliwa LPG jest mniejszy (np. w modelu Clio to 32 l gazu w porównaniu do 39 l benzyny), dlatego zasięg pojazdu poruszającego się z LPG wynosi 200-300 km i do 1 200 km przy obu formach zasilania.

JAKIE PROBLEMY MECHANICZNE MOGĄ WYSTĄPIĆ W POJEŹDZIE LPG?

W przypadku awarii silnika z instalacją LPG należy dokonać przeglądu wtryskiwaczy czy pompy gazu. Instalacja LPG jest instalacja dodatkową, której awaria nie powinna unieruchomić samochodu. Samochód wtedy może być napędzany tylko benzyną.

CZY LPG WPŁYWA NA ŻYWOTNOŚĆ SILNIKA?

Tak – w sposób pozytywny. Spalanie LPG jest czystsze, dzięki czemu olej silnikowy dłużej zachowuje swoje właściwości, a wyższa liczba oktanowa przekłada się na lepszą kulturę pracy jednostki napędowej. Obie zalety pozwalają silnikowi LPG osiągnąć żywotność porównywalną z silnikiem Diesla.

CZY INSTALACJA LPG STWARZA ZAGROŻENIE WYBUCHEM?

Nie. Zbiornik LPG wytwarza się z wytrzymałej stali, sześciokrotnie grubszej niż w zbiorniku konwencjonalnym. Nad bezpieczeństwem czuwa dodatkowo 5 podzespołów: elektrozawór odcinający dopływ paliwa, zawór ograniczający stopień napełnienia zbiornika do 80% objętości, zawór upustowy, zabezpieczenie temperaturowe i zawór bezpieczeństwa.

CZY ZBIORNIK LPG ZWIĘKSZA MASĘ POJAZDU?

Zbiornik LPG powoduje wzrost masy pojazdu. W przypadku Renault Clio jest to przyrost o 62 kg, a w przypadku Renault Captur o 57kg , który nie wpływa znacząco na osiągi samochodu.

CZY ZBIORNIK LPG OZNACZA UTRATĘ PRZESTRZENI BAGAŻOWEJ W SAMOCHODZIE?

Nie, ponieważ zbiornik montowany jest w miejscu na koło zapasowe. Koło zapasowe zastępuje się zestawem naprawczym nie tracąc potrzebnej przestrzeni bagażowej.

CZY ODCZUWA SIĘ RÓŻNICE W PROWADZENIU POJAZDU ZASILANEGO LPG I BENZYNĄ?

Sterowniki LPG otrzymują instrukcje od sterowników wtrysku benzynowego. Dzięki połączeniu ze sterownikiem wtrysku benzyny sterownik LPG odczytuje odpowiednie wartości, wyłącza wtryski benzynowe i uruchamia w ich miejsce wtryski gazu.
Jeżeli układ LPG działa sprawnie, różnice w prowadzeniu pojazdu zasilanego gazem lub benzyną powinny być niewyczuwalne.

ZADZWOŃ